Saturday 23 June 2012

SHAKLEE dan saya

Assalamualaikum...
Pertama kali kenal shaklee masa ariana 5 bulan...(OKT 2011)
masa tu saya masih bekerja di hospital kemaman di wad HDW...
menjaga pesakit TIBI,MRSA & suspect H1N1 menyebabkan saya tidak dapat mengepam susu di tempat kerja...
saya takut,risau dan macam2 perasaan lagi masa tu sebabnya takut kalau2 saya menyebarkan virus tu kat family...kesannya memang susu drop...
saya try google untuk cari supplement untuk milk booster tu yang terjumpa shaklee..
sebelum tu tak pernah pun dengar tentang shaklee ni...
untuk pertama kali mencuba produk ni saya amik trial pack breasfeeding contain alfalfa,vit c,vita-lea & B-complex untuk 1 bulan...
tapi saya ambil tak lama sebabnya ariana sendiri tak mau BF..
dan masa yang sama saya dapat tau saya pregnant...
dengan berat hati terpaksa bagi ariana minum FM sampaila sekarang...
start ariana amik FM saya tak teruskan amik shaklee sebab masa tu tak tau sangat kebaikkan shaklee ni...hehe
disebabkan rasa bersalah sangat kat ariana saya bertekad nak BF arfan samapai umur 2 tahun..
alhamdulillah sampai sekarang saya masih lagi DF arfan...
saya berhenti kerja masa pregnant kat arfan 6 bulan sebabnya ditukarkan ke klinik yg sangat jauh dari rumah dan saya stress sampai sakit...
finally husband suruh resign 24 hours...
jadilah saya suri rumah sepenuh masa..
bila dah ada anak kecik 2 orang memang bertambah penatnya...
saya selalu letih2,selalu bad mood...
alhamdulillah mujur husband memahami...
suami yang cadangkan supaya saya mencari supplement apa yang sesuai memandangkan saya breasfeeding...
google2 jumpa shaklee lagi...
kebetulan kawan husband menjual produk ni dan rumah dia pun dekat jadi saya beli dari dia...
hasilnya memang menakjubkan!Alhamdulillah..bersyukur sangat sebab jumpa produk ni...
kalau dulu pukul 9 mlm mesti dah flat..mesti dah nak tido sebabnya siang keletihan..
tapi sekarang pukul 12 malam pun masih cergas walaupun siang tak tido langsung dan aktiviti macam biasa...=)
next entry saya share info produk tu ye!
stay tuned...


No comments:

Post a Comment