Saturday 23 June 2012

MEALSHAKE dan Ariana

Assalamualaikum...
Seperti yg dijanjikan entry kali ni nak cerita perihal anak dara saya Ariana yg sekarang ni berumur 2 tahun..
Ariana seorang kanak-kanak yg tak suka makan...
Tapi mujur Ariana kuat susu...
Selalu saya sembang dengan hubby macam mana Ariana dapat tenaga sedangkan dia tak makan..
Walaupun dia tak makan tapi dia tetap active...
cuma badan dia kurus..timbang tak naik2 sejak umur setahun...
Macam2 saya buat untuk bg Ariana makan...
Saya ikut dia kemana sambil pegang makanan dengan harapan walaupun dia tengah main,nak juga dia makan..kadang2 sampai 2 jam saya ikut dia and lastly saya mengalah...
Macam2 saya masak untuk Ariana tp dia tetap tak mahu makan...
yang dia mahu makan pun spaghetti,pasta @fries je..tu pun bukan makan sgt..
banyak main je...last terbuang je makanan tu...
Sebagai seorang ibu mestila saya risau...
saya takut dia tak dapat zat yg secukupnya..
saya takut kalau ganggu kesihatan dia dan memberi effect pada tumbesaran dia..
macam biasa saya google2 terjumpa mealshake dari shaklee ni...





(Shaklee Meal Shakes)


Apa yang ada dalam Meal Shakes ni?

1. Complete Nutrients - Provides 24 types of A to Z essential vitamins, minerals and trace minerals. Deficiency in trace minerals will affects the absorption of vitamins and causes inactive enzymes. It also contains soy lecithin that works hand-in-hand with fat soluble vitamins.

2. Supplies Key nutrient to cells - Rich in protein (contain no lactose) that helps in forming skin, nails, hair, organs, blood, immunised cells etc.

3. Aids in Growing Up - Contains folic acid, biotin, rich in calcium and magnesium that are needed for building bones and cells in the growing up process.

4. Anti-Oxidants - Contains vitamins A, C, E, zinc, selenium which are the anti-oxidant components for anti-ageing.

5. Restore skin complexion - Contains complete vitamin B-Complex, iron, copper to form healthy red blood cells, thus improves the skin colour complexion.

6. Detoxification - Rich in soluble fibre that helps the (peristalsis of colon and stomach/bowel movement) to excrete excess fat and waste from the colon and stomach.

7. Great Taste for young and old - Delicious drink with natural fructose; quick replenishment of the necessary nutrients for the body; contain no artificial colouring and no artificial sugar.


Apa beza produk Shaklee dengan brand vitamins lain di pasaran? Ya, ianya dibuat dari bahan semulajadi atau natural jadi lebih mudah diserap oleh badan. Bukan semua vitamin high quality macam Shaklee ni. Sebab tu Shaklee dah berpuluh tahun bertahan dalam pembuatan supplements. So ibu-ibu kena pandai pilih supplements untuk anak-anak ya! Lagi satu Meal Shakes ni perisa French Vanilla tau! So memang wangi dan sedap diminum. Menaikkan selera :) Cuma tambahkan 1 sudu kecil Meal Shakes dalam susu atau any favourite drinks anak anda sekali sehari. 1 canister tahan 3 bulan. Memang berbaloi baloi.

SELEPAS SEBULAN :
Alhamdulillah dengan izin ALLAH,berkat kesabaran Ariana dah nak makan...
Dari seorang yang tak suka nasi jadi suka.
Belum saya habis masak dia dah mintak nasi sambil tunjuk periuk nasi.
Ariana sekarang makan banyak..lepas makan nasi nak makan biskut pulak..
Macam tak percaya!papa dia pun suka tengok anak nak makan..
Ariana pun dah berisi sikit..pipi dah kembung...
Saya la orang yg paling happy!hehe
Bahagia tengok Ariana nak makan...
Sanggup suap dia makan dulu walaupun masa tu saya tengah lapar..
Bukan apa takut kalau2 terganggu selera dia...
Yang paling penting saya dah tak perlu mengejar dia sana sini untuk bg makan..
Dia sendiri akan datang mintak makan...Alhamdulillah...



MAKLUMAT PENTING :
*Apa yang saya nak tekankan di sini ialah, walaupun first month tak nampak perubahan lagi, kena    istiqamah teruskan amalkan supplement. Sebab badan kita ni nak berubah, bukan dalam 1-2 hari. Kena konsisten dan sabar. Sel kita ambil masa 90-120 hari untuk dibaiki dan diperbaharui. Dapat certain penyakit pun bukan dalam sehari dua kan :)

*Walaupun mungkin terasa mahal pada mulanya tetapi amat berbaloi menghabiskan wang ringgit membelikan supplement yang berkualiti untuk kesihatan. Mencegah lebih baik dari merawat..kan?
Jadi kawan2 fikir fikirkanlah ya! =)



Jika berminat dengan produk ini sila:
SMS or WHATSAPP saya di 019-5789445
PM saya di FACEBOOK.(Psst...jangan lupa add saya dulu ye.. =)


No comments:

Post a Comment