Thursday 20 September 2012

TIPS KURUS SECARA SIHAT..JOM KITA AMALKAN!

8 TIPS KURUS SECARA SIHAT...


>>>>There is too much fat in the Malaysian waist. But that's not the frightening part.In fact, the number of fat people here exceeds that in many developed countries,including Germany and France.The fatter you are, the higher the risk of a premature death. That is why, doctors warn,Malaysians must change their lifestyle<<<<<

Jadi..jom kurus secara sihat? Mari amalkan tips2 di bawah ini utk meningkatkan metabolisma badan dan seterusnya kurus secara sihat
_______________________________________________________________

1. Makan Dengan Teratur, Apabila kita makan, secara automatiknya meningkatkan kadar metabolisme badan untuk proses penghadaman makanan. Sbb tu saya selalu ingatkan..makan sedikit tapi KERAP..jangan sekali2 skip makan utk berdiet.. Sunnah nabi..kunyah 40x makanan tu... :-)
2. Makan Lebih, untuk jaga badan juga perlu makan lebih tapi jaga lah benda apa yang dimakan itu juga. Jangan bertindak membuang kalori dengantidak makan kerana apabila anda tidak makan akan memperlahankan metabolisme.moral of the story:JANGAN SKIP MKN
3. Pengambilan ProteinRantaian protein amat sukar untuk dipecahkan oleh itu lebih banyak penghadaman dilakukan secara tak langsung meningkatkan kadar metabolisme badan.
4. Makan Ikan & Makanan Kurang LemakIni akan mengalakkan penghantaran maklumat “saya kenyang” kepada otak dan membantu isyarat di hantar kepada otak untukmetabolisme membakar kalori dengan lebih banyak.
5. Makan makanan Pedas, Makanan pedas mampu meningkatkan jumlah kalori yang di bakar ketika proses penghadaman.
6. Minum air Sejuk, kerana ini akan meningkatkan kadarmetabolisme kerana badan pemanaskan air pada suhu tubuh. (mandi air sejuk seawal pukul 4-5 pagi pula membantu memecahkan lemak..)
7. Berjalan lebih pantas. Ini akan meransang kamu lebih berpeluh.

8. Lebih banyak otot yang di miliki, lebih banyak kalori yang akan di bakar sepanjang hari. Cubalah senaman 2 kali seminggu. jadi JOM BINA OTOT..diet bersama shaklee akan membantu anda build muscle and burn fat only..:-)
__________________________________________________________________

credit : www.mamafaiz.com


No comments:

Post a Comment