Tuesday 3 July 2012

Family Wellness Set

Assalamualaikum..

Arini nak cite set family wellness.ari2 promote breastfeeding set je kan.mesti korang igt shaklee ni jual set utk breastfeeding je. No lah..shaklee ni adalah SUPPLEMENT UNTUK SEISI KELUARGA tau. Kalau anda ada masalah kesihatan tapi takut nak jumpa doctor,malas nak gi hosp or nak cuba alternatif lain dulu boleh tanya disini. InsyaAllah sy Akan cuba cari solution dgn suggest kan supplement apa yg sesuai.ok?




Shaklee Family Wellness Programme


Definisi:
SET SHAKLEE FAMILY WELLNESS memberikan nutrien yang berkhasiat untuk anda sekeluarga supaya kekal sihat dan bertenaga.

Bagi yg inginkan kesihatan yg optimum terutama para ibu yg kebanyakkannya selalu kurang mengambil berat tentang kesihatan sebab sibuk menguruskan anak2,suami,rumah tangga,kerjaya dan untuk kekal bertenaga sepanjang hari especially untuk menghadapi puasa bulan depan inilah yg dicari2. Sy juga mengamalkan supplement n utk suami tercinta dan utk Ariana. Sy nak keluarga sy sentiasa sihat sejahtera. Tp andai Allah nak beri kita penyakit kita tak mampu menghalang. Mencegah lebih baik dr merawat kan? Yg sy nak tekankan disini supplement ini selamat dan 100% natural supplement.

Kebaikkan:
- Membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh.
- Membantu anda berasa lebih bertenaga.
- Menguatkan system itu anda.
- Membekalkan khasiat untuk kulit,rambut,kuku,tulang dan otot yg sihat.

Apa yg Ada dlm SET SHAKLEE FAMILY WELLNESS ni?
1) Vita-Lea Iron Formula
2) B-Complex
3) Sustained Release Vita-C 500mg (PROMOSI JULY 2012!!!)
4) Energizing Soy Protein-vanilla



Apakah set yang paling sesuai untuk sesisi keluarga?

Saya memperkenalkan FAMILY WELLNESS SET yang terdiri daripada Energizing Soy Protien (ESP), B-Complex, Vitamin C dan Vita-Lea.


ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

ESP adalah protein. Sel kita terbina dari protein, dan memang kita boleh dapatkan protein dari ikan, daging, telur dan ayam serta sumber kekacang namun tanpa kita sedari keperluan protein adalah sangat tinggi untuk pembentukan sel dalam tubuh kita dan kekangan yang kita hadapi juga tinggi. Iaitu protein hanya hidup pada suhu lebih kurang 37 darjah celcius yang bersamaan dengan suhu badan kita. Lebih dari itu protein mudah rosak dan kandungan asid amino mudah terjejas.

Maka pengambilan ESP membantu kita mendapat khasiat protein sebenarnya. Sel yang sihat dapat dihasilkan dengan cukup protein. Sel yang sihat membantu penyerapan vitamin dan galian lain dapat dilakukan dengan optimum. Maka kita akan lebih sihat dan merasakan nikmat kesihatan yang sebenar. Ramai yang amalkan ESP mengakui keberkesanan pengambilan vitamin2 lain.

Tips :- Bagaimana nak bancuh ESP untuk seisi keluarga : Buatkan air milo suam atau jus oren/ manggo dalam satu jug, maka tambahkan 2-3 sudu ESP ke dalam minuman tersebut dan boleh dinikmati seluruh keluarga sewaktu bersarapan.


VITA-LEA DENGAN FORMULA ZAT BESI

Tanpa zat besi secukupnya kita boleh menghadapi kekurangan sel darah dan tekanan darah rendah (HB low). Maka pengambilan multivitamin tidak boleh dipandang rendah. Dalam Vita-Lea, terdapat 12 jenis vitamin dan 7 galian yang sangat penting dan diperlukan oleh badan.

Tips :- Untuk beri pada anak umur 6 tahun dan ke atas : Bagi yang boleh telan tidak menjadi masalah tetapi bagaimana nak bantu mereka yang tak boleh nak telan? Hanya bancuhkan bersama dengan minuman seperti milo O (tanpa susu) atau apa2 jus buah-buahan. Dalam masa 5-7 minit kacau air tersebut dan berikan anak anda minum dan mereka akan mendapat khasiat Vita-Lea Shaklee dalam kehidupan seharian mereka. Anda juga boleh menyediakan Chewable Vita-Lea Shaklee untuk anak anda yang berumur 4 tahun ke atas.  


B-COMPLEX

Kenapa ramai kita mudah letih, mudah marah, mudah rasa cemburu, mudah melenting dan muka nampak tua dari umur? Ini kerana B-Complex dalam tubuh tidak mencukupi dan vitamin B mudah musnah bila kita terdedah dengan panas, emosi yang tidak stabil , pengambilan pil perancang, merokok dan keletihan melampau. Maka B-Complex sangat penting dan bagus diambil selepas sarapan supaya kita dapat mulakan mood kita seharian dengan senyuman dan hati yang tenang.

Tips :- Untuk makan seisi keluarga : Sediakan B-Complex dalam piring kecil yang menarik dan hidangkan untuk diri, suami dan anak yang berumur 7 tahun dan ke atas.


VITAMIN C

Jika anda mampu untuk makan 3-4 jenis potongan buah setiap hari, insyaALLAH anda berusaha memastikan keperluan vitamin C dalam tubuh anda sentiasa terjamin. Namun tahukah kita bahawa apabila kita terlalu keletihan, terdedah dengan panas, asap kereta asap rokok, emosi yang tidak stabil seperti mudah marah dan melenting akan menyebabkan banyak vitamin C yang sedia ada dalam badan termusnah begitu sahaja?

Ini kerana Vitamin C dan vitamin B Complex adalah vitamin yang Fragile dan ini bermakna dua vitamin ini mudah rosak. Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg keperluan badan seharian yang mana ia bertindak mengikut pelepasan masa. Ia hanya akan melepaskan vitamin C atas keperluan badan.

Tips :- Untuk makan seisi keluarga : Sediakan Vitamin C dalam piring kecil yang menarik dan hidangkan untuk diri, suami dan anak yang berumur 7 tahun dan ke atas. Anda juga boleh menyediakan Chewable Vitamin C Shaklee untuk anak anda yang berumur 4 tahun ke atas.



Seorang ibu perlu kreatif dalam menyediakan supplement untuk anaknya. Saya sendiri memastikan anak-anak saya mengambil vitamin tertentu demi memastikan mereka kekal sihat, bertenaga dan ceria sepanjang hari. Supplement tidak seharusnya diberi kepada anak yang berumur 1 tahun ke bawah kerana nutrisi itu boleh di dapati dari susuibu dan sangat bagus apabila si ibu itu menjaga pemakanannya. Supplement bukanlah satu yang dijadikan ubat dikala anak sakit tetapi dijadikan pendinding yang membantu mengukuhkan lagi antibodi anak anak di kala mereka sihat. Jadikan prinsip mencegah lebih baik dari merawat. InsyaALLAH sebagai ibu dan bapa, bila anak sihat kita juga tenang dan sejahtera.

Set Family Wellness Shaklee sesuai diambil untuk seisi keluarga termasuklah ibu yang menyusukan anaknya. Bila seluruh keluarga sihat, maka kita berusaha kekalkan kesejahteraan dan keharmonian keluarga anda.


Sila hubungi saya untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian dari saya sebagai Shaklee Independent Distributor anda.


Jika berminat dengan produk ini dan ingin dapatkan konsultasi percuma dan HARGA YANG ISTIMEWA sila:
SMS or WHATSAPP saya di 019-5789445
PM saya di FACEBOOK.(Psst...jangan lupa add saya dulu ye.. =)

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment